Bæredygtighed og energi er allerede på skoleskemaet, mens Teknologiforståelse er en ny type faglighed, der over tre år testes i 46 danske skoler i landet. Ny lovgivning stiller samtidig krav, om at pædagoger inddrager digitale teknologiske muligheder mere kvalificeret i dagtilbud. EnergiLeg har en række komponenter og løsninger, som er særdeles velegnet til læring og eksperimenter., da der er indbygget teknologi og fokus på vedvarende energi. Vi ser det som en af vores allervigtigste opgaver at inspirere og støtte pædagoger og lærere i, hvordan dette kan gøres gennem eksperimenterende fællesskaber. Derfor er vi i gang med at udvikle tre forskellige læringsrum, som blandt andet indeholder forslag til eksperimenter med videovejledninger, skriftlige vejledninger og konkrete opgaver med pædagogisk indhold. Derudover tilbyder vi hands-on træning og workshops til både børn og voksne.
Vi understøtter den undersøgende og eksperimenterende undervisningsform, hvor forløb resulterer i et produkt. Lærere og pædagoger har viden om læringsmål og mange gode forslag til konkrete eksperimenter. Eleverne inddrages i projektet, som brugere. Når vi sætter eksperterne sammen, skaber vi noget helt unikt. Det er vores drøm at vi over de næste år får skabt Danmarks bedste digitale vidensrum, hvor interesserede kan hente inspiration til praksisnær undervisning. Skriv til os, hvis du vil være en del af det frivillige udviklingsteam.
copyright 2019 ® EnergiLeg all rights reserved