Velkommen til en verden fuld af inspiration til hvordan du skaber oplevelser og læring, hvor alle får en bedre forståelse for hvad energi er og forholde sig kritisk til teknologi.
MakerSpaces, FabLabs, TechShops – de kreative læringsmiljøer har mange betegnelser. Igennem vores produkter og software er EnergiLeg en aktiv del af læringsmiljøer og bidrager til børn og unges forståelse indenfor de faglige områder: Kinetisk energi eller Bevægelsesenergi, Vindenergi, Solenergi, Vandenergi og Batteriteknologi. EnergiLeg giver læringen om energi og strømforbrug en helt ny dimension. Ting, vi ofte tager for givet, bruger mere strøm end vi tror, og de fleste har ingen forståelse for, hvor meget energi vi reelt bruger. Nu er det muligt at prøve kræfter med, hvor meget det kræver at producere den strøm, vi selv forbruger. Få indsigt i, hvor meget arbejde, der skal lægges i at drive selv de mest simple elektroniske redskaber som pære, en højtaler, og opladning af mobil.
Tværfaglig læring, hvor eleverne får mulighed for at arbejde problembaseret med udgangspunkt i de fire naturfaglige kompetenceområder: Undersøgelse, modellering, perspektivering og kommunikation. Eleverne kan omgøre, manipulere med, hente, behandle, forstå og perspektivere…
Lyd, teknologi og digitalisering er omdrejningspunktet i Digitalt LydLab. Der lægges især vægt på, at børn lærer gennem kroppen ved at eksperimentere (og lege). Vi udvikler pædagogiske redskaber med indbygget teknologi ved hjælp af at
Læs mere her om hvordan Frederikshavn tænker ud af boksen og tre vigtige elementer for succes her.
Teknologiforståelse er en ny type faglighed, der over tre år testes i 46 danske skoler landet over.
EnergiLeg & Limfjordsskolen har i fællesskab udviklet et smart EnergiHjul til Limfjordsskolen med en indbygget teknologi, Teknologien er både sat op som Bluetooth højtaler, samt et WIFInetværk. Der kan downloade forskellige data, såsom produceret strøm mm. fra EnergiHjulet.
Kontakt os, hvis du har ideer du vil udvikle sammen med os.
Vi designer løsninger, som er specifik målrettet til jeres pædagogiske vision – ofte et unikt EnergiLab, og du har selvfølgelig også muligheden for at købe standardkomponenter. Børn lærer bedst, når de designer og bygger fysiske genstande i fællesskab, så vores saml-selv løsninger til henholdsvis solcelleoverdækninger og EnergiHjulet er populære.
EnergiLeg tilbyder produkter, som tager eleverne helt tæt på to af naturens vigtigste energikilder, nemlig solen og vinden.
Brug solceller og vindmøller til at udfordre eleverne på både et praktisk og teoretisk plan, og sæt et ekstra perspektiv på indlæringen. Lad eleverne eksperimentere med teknologierne, og giv dem udstyret mellem hænderne, så de ikke blot kan læse om teknologierne, men også arbejde med dem. På den måde får de et mere naturligt forhold til bæredygtighed, og de bliver vant til at grønne løsninger er en del af deres hverdag.
Monitoreringen giver også mulighed for at arbejde teoretisk med resultaterne af produktion. De data, som de forskellige enheder producerer, er oplagte at inddrage i undervisningen. Således kan både praksis og teori forbindes, og så er der bæredygtighed på skoleskemaet!
Denne praksisnære undersøgelsesbaserede læring er designet til følgende målgrupper: Dagsinstitutioner, indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i STEM fagområderne:”Science, Technology; Engineering & Math” og dermed oplagte elementer at arbejde med i naturfag. Vi drager løbende erfaringer med hvad, der er effektfuldt og værdiskabende i et eksperimenterende forløb. Indtil videre har vi identificeret tre vigtige elementer:
Fysiske komponenter med indbygget teknologi som giver mulighed for undersøgelser og simuleringer i nærområdet. Eleverne kan interagere og justere på mange variable. Med afsæt i et basisprodukt kan du vælge en række forskellige muligheder om understøtter at eleverne kan arbejde med simuleringer og omdannelse fra strøm til for eksempel lys. Vi arbejder blandt andet med vandtryk, lys, opladning af mobil, måling, opsamling af data, tågedannelse, brug af blender og andre apparater med lavt
Digitale og teknologiske forsøg
Hands-on kompetenceudvikling af pædagoger og lærere
Udvalgte projekter
På Tinderhøj skole i Rødovre kommune er der et særligt fokus på Bæredygtighed. Derfor har skolen anskaffet en trebladet vindmølle, som vejer over skolens græsplæne. Møllen symboliserer både skolens grønne profil, og så indgår den i den naturvidenskabelige undervisning.
Den teknologiske udvikling er flyttet ind i det pædagogiske arbejde, og derfor skal kommende generationer dannes til at leve i og med teknologien. I Frederikshavn Kommune arbejder man målrettet med om at inddrage de digitale og teknologiske muligheder i dagtilbuddene. Hele 20 institutioner i kommunen har Energileg-løsninger, der skal hjælpe pædagogerne med at imødekomme disse krav.
Hvad er energi? Vi eksperimenterer hele tiden med nye løsninger, som kan være med til at gøre energi til en mere håndgribelig størrelse. Her i form af et EnergiHåndtag, som skaber energi, der kan drive forskellige tilvalgsprodukter. En nem måde at udvide EnergiHåndtagets potentiale, så det kan integreres i forskellige forsøg i undervisningen og på oplevelsescentre.
EnergiHåndtagets strømudtag gør det muligt at tilkoble flere forskellige tilvalgsprodukter til spændende eksperimenter og læring.
copyright 2019 ® EnergiLeg all rights reserved
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.